18 November 2011

Bila bukan peminat bola tengok bola...

Morning and salam to everyone.. happy friday!! wiihuu... ;D hepi2 hepi2.. sebabbnyer esok cuti.. anyways,,congrats kepada team HARIMAU MUDA sebab x menghampakan rakyat Malaysia malam tadi dengan kemenangan menentang Indonesia dengan 1-0.. ka chak... dalam perlawanan perngkat kumpulan Sukan SEA 2011@ juara kumpulan Aku pon baru tau sebab aku google td.. 




Nak dijadikan cerita, aku bukan la peminat bola sepak... xkesah mane2 match bola ni aku x berape layan sgt,, takat hangat2 tahi ayam je.. tgk kejap pastu tgk channel laen... naseb bek hubby kesayangan pon same macam aku  ni, so xde la merana dek bola sepak ni kan.. so, malam tadi, selepas menonton rancangan 'Top Chef' kegemaran aku, ingat nak usha berita utama TV3, sekali die tayang bola da.. so, xde berita kecuali TV1 n TV2 dan laen2..  so, kami pon layan la kejap bola ni.. naseb bek hanya memerlukn 17 minit masa pertama untk kami bersorak gumbira dengan jaringan adek Syahrul (baru 18 tahun okay~) dan juga the only gol for that match... tahniah2 =)


TAHNIAH...Syahrul (kiri) diraikan  Izzaq (tengah) dan   Fandi   selepas   menjaringkan gol   yang menyebabkan Stadium Gelora Bung Karno  Indonesia sunyi-sepi.
Kredit to : Metro



Tak lame selepas Gol pertama masuk ,aku da mula rase busan,, tapi Encik huby still nak layan bola tu.. so aku pon cari la movie pape yg ade dalam hard disk utk ditonton bagi menghilangkan kebusanan yang melanda.. guess what i found! Citer omputih klasik ' EDWARD SCISSORHANDs'.. memang terbaik la.. kelakar bile tgk balek, scene die memang kartun habis.. rumah warne warni, kete pon wane wani, baju, perabot rumah wane warni semua.. haha.. hanya Edward n rumah die je yang kaler hitam.. 


Not bad jugak la poster die ni ean..

kan aku da cakap wane wani..

  
see...baju pon...

editing zaman mak2??. tp tu la rumah si edward tu..terOVER okay..

even dari jauh rumah Edward ni macam istana permaisuri yang jahat, tapi halaman rumah die sangat la indah landskapnyer..

Mase aku tengok citer ni , aku tgk si edward ni even muke die calar balar tapi hensem la jugak ean and macam penah tgk... x sangke rupe die edward ni adalah lakonan Jonny Deep!!!! OMG... my fav actress tu!! baru tau jugak sbb tnye Uncle Google.. (tu pasal aku ske online reading n research ;D semua dihujung jari) semudah itu. 


Actually, korang tau ke movie ni citer pasal pe, agak2 ramai lupe kot.. ni citer zaman aku kecik2.. 21 tahun lepas, aku baru setahun je kt dunia ni.. ku kasi sinopsis skit la,, ia tentang sebuah mesin robot = Edward yang tidak berjaya disiapkan oleh penciptanya yang meninggal mase nak menyempurnakan mahluk ciptaannya.. tinggal sepasang tangan je lagi, tp die kne heart attact so mati... mahluk bernama Edward ni tggal kt semua rumah agam  yang usang dipuncak bukit ntah untuk berape lame aku pon xtau.. so, one day ni, sorg pompuan (jurujual cosmetik = AVON, jgn memain, Avon ni pemes tau)..lol.. name die Peg, da berusaha sepuasnyer untuk jual barang kosmetik die tapi xde sape pon nak beli..last2 die pergi rumah agam yg usang tu utk cube naseb.. time tu la die jumpe edward ni sorg2 je, pastu die bawak balik rumah die utk dijage.. baik hati sungguh pompuan ni.. then , bermula la hidup baru si edward ni... kejap je die jadi femes sbb tangan die yang bergunting tu and bakat die dalam membuat sculpture dari pokok, mendandan rambut wanita2 jadi modern n style gitu.. and macam2 lagi la.. nak dijadikan cerita, si edward ni jatuh hati kat anak Peg ni.. dari situ lagi macam2 mende jadi hingga terjadinya sejarah hitam kt kawasan kejiranan Peg ni.. nak tau pe jadi, pe kate korang cari balek citer ni...hahahahahha

korang jgn tak tau, citer ni byk menang award tau!!! sebab aku baik aku kasi korg tgk tailer die..layan~~~



THE END

No comments:

Post a Comment

nota buat saya: