20 November 2011

Best Cooking Show ??

Morning world!! Good news; today is sunday and bads news; tomorrow is monday..=.=  its ok, kite hadapi je hari ahad dengan gembira dan ceria sentiasa.. ;D smileee... anyways, korang perasan tak lately ni banyak rancangan memasak kat tv.. i think soalan ni lebih sesuai ditujukan kepada penonton Astro... Memandangkan aku suke memasak so munkin aku lebih perasan, n dari even konsepnyer memasak tapi ade banyak kategory rancangan memasak ni.. antaranya, realiti show macam

Masterchef Malaysia
Show ni memang buat promotion KAW KAW nyer, iklan tv poyo, billboard kt highway, iklan 1 page newspaper..radio..macam2 la... Aku kire antara manusia yg terpengaruh untuk teruja menanti kemunculan show ni.. tapi one start the show, jujur aku agak kecewa dengan 3hos pertama rancangan ni.. Sebab nyer Chef wan sendiri da buat statement kt facebook die.. okay, korang nak tau just clik kt chef wan fan club..(kne cari la ;p) tapi lame-lame, bila chef riz jadi ne of the juri, show tu jadi lebih santai, kalau x....adoiiyaiii kredit to Chef Riz even die wat onar sikit kan... ;p   next is 

afc's next celebrity chef 
okay, to be honestly aku x tengok sangat show ni, tapi a few times yang aku tengok time awal2 episod, ade chef wan.. heh, dasat chef wan ni, semua show ade je die..and sorang lagi Chef?? dari ??.. perghh mamat ni bole tahan selamber tegas nk mampus,,, xsedap je makanan yg peserta buat die baling pinggan, ludah balek makanan yang die rase y, uisshh.. memang sentap jantung la.. nak diikotkan kalu kt Malasia buat cm tu memang da kne sembur sane2 sini oleh media dan mane2 pihak yg berkenaan... lagi satu

Top Chef

Well aku agak suke show ni sebab lebih memenuhi citarase aku ni.. peserta die yang memang profesionalneyr chef, yang memang dari bidang kulinari ni.. bezakan ngan 2 show diatas sbb peserta diorg ade je suri rumah, model, askar, and whatsoever la,, so back to the show, dalam ni kite leh tgk skill dan cara    
pro chef memasak and handle the kitchen.. huhu.. so far Top Chef da ade session 4.. aku tengok semua kec session 3, x sempat sebab mase yang kurang time tu.. huhu.. apepon, antara 3 show yang aku citer ni, my fav is top chef always.. wiiihuuuu


Well,, 'Bawal Hitam Steam Siut' ni is my dish for a dinner.. nak resepi?? leave ur email k...;)

'' lots of learning you'll get in cooking, totally my passion '' - kunisaakay_nov2011

2 comments:

nota buat saya: